top of page
חיפוש

מסעדות כשרות בפראג (וכל מה שצריך לדעת לשומרי כשרות בפראג)

במדריך תמצאו מסעדות כשרות בפראג ועוד מקומות עם אוכל כשר בפראג כולל מכולות, בתי קפה ועוד מקומות שיראו לכם את ההיצע הרחב שמוצע כיום למטיילים שומרי מסורת בעיר.



אוכל כשר בפראג

בתי מלון


לא רחוק ממרכז העיר נמצא המלון הכשר קינג דיוויד. בהזמנה מראש ניתן לאכול במסעדה הבשרית והחלבית של המלון גם אם אתם לא לנים במלון. במקום גם מתקיימים סעודות שבת בהרשמה מראש.


מסעדות כשרות בפראג: בשריות


המזללה (Hybernska 26): מסעדה כשרה חדשה של אוכל ישראלי הנמצאת בקרבת מלון קינג דיוויד, פלדיום וכיכר וצלב.


מסעדת שלום (Maiselova 18): חדר אוכל הנמצא בבית הקהילה היהודית ממש בלב הרובע היהודי. בשל האבטחה מומלץ לבוא עם דרכון ישראלי. המקום פתוח לארוחות צהריים בימים ב'-ו' בשעות 11:30-14:00. לסעודות שבת יש לקבוע מראש למייל restaurace@kehilaprag.cz או בטלפון +420224800806.


גריל חב"ד (U Milosrdnych 849): מסעדת הגריל של חב"ד המציעה תפריט על האש וישראלי. במסעדה גם נערכות סעודות שבת להרשמה מראש.


מסעדות כשרות בפראג: חלביות


או מילו (U Milosrdnych 4): מסעדה חלבית בסגנון איטלקי


שלנו (Brehova 8): פיצריה


ועוד קינוחים מעניינים נמצאים בחלק של בתי הקפה…


בתי קפה עם מוצרים בהכשר הקהילה המקומית


ממה קופי: רשת בתי קפה מקומית שכל המאפים שלהם תחת ההשגחה של הרבנות המקומית בתור פת ישראל וחלב עכו"ם. הסניף שלהם במרכז העיר נמצא ב-Vodickova 6, ובאמצעות גוגל מאפס אפשר למצוא את שאר הסניפים שלהם בפראג.


שוקו-קפה (Liliova 250/4): מבחר שוקולדים בכשרות פרווה וחלב סתם. אלו המוצרים הכשרים לפי המשגיח של קהילה קדישא פראג: : dark 72%, milk 44%, white chocolates, chocolate with fruits, spices, sea salts, one region pure chocolate bars, weighted chocolates. לא כשר לפסח.


הקיורטוש הכשר


הקיורטוש שבכשרות הקהילה המקומית (Josefov CZ, U Starého Hřbitova 42/2) נחשב לאחד הקיורטושים הטובים בעיר, ואפשר להזמין שם את המאפה בשלל תוספות וטעמים.


חנויות כשרות


בית הקהילה היהודית (Maiselova 18): ממש ליד בית הכנסת של המהר"ל נמצאת המכולת הכשרה של הקהילה היהודית. בשל האבטחה מומלץ לבוא דרכון ישראלי. שעות פתיחה: ב'-ה' 12:00-18:00. ו' וערבי חג 10:30-15:00.


מכולת נוספת נמצאת בגריל חב"ד.


קפה גולם (Maiselova 15): מול בית הקהילה היהודית יש בית קפה שמוכר חטיפים כשרים לקחת כמו במבה, חלווה וכו'. מומלץ ללכת לשם משום שהוא נמצא במרכז הרובע היהודי ולא דורש תהליך אבטחה בשביל קנייה פשוטה.


מאפיות כשרות - פת ישראל


מנסון Mansson. מאפיה הנמצאת ליד הרובע היהודי. לשאול אילו מאפים כשרים. כתובת: Bilkova 8

לה קאבו Le Caveau: אחת המאפיות הטובות בעיר שמפורסמת במיוחד בשל הבאגטים המשובחים שלה. המאפיה לא נמצאת במרכז העיר, אך ליד בית הקברות היהודי הישן של ז'יז'קוב, ששם נמצא הקשר של הנודע ביהודה ועוד צדיקים. כתובת: Jiřího z Poděbrad Sq. 9


קניות כשרות בסופרים


מוצרים רבים לא צריכים מכולת כשרה, ומותגים רבים בעלי תעודת כשרות גם אם לא רשום כך על המוצר. ניתן לקנות מצרכים רבים כמו לחם פת פלטר, ביצים, שמן, בירה ואפילו עוגות מעולות בסופרים. מומלץ לעיין בקישור למדריך הכשרות הרישמי של הקהילה היהודית למוצרים בהשגחתם ולמותגים עם כשרות בינלאומית. המדריכים כוללים את כל המוצרים שניתן לקנות בכל פינה בפראג וגם תמונות על מנת להקל על תהליך הקנייה.


רוצים לגלות עוד מפראג היהודית? הזמינו סיור בפראג בהדרכתי ותגלו את המורשת היהודית של אחת הקהילות השורשיות באירופה.



 

יש לכם שאלות נוספות בנושא כשרות בפראג?

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של מטיילים שומרי מסורת בפראג, לחצו על הכפתור ותמצאו את כל הטיפים וההמלצות!




 

bottom of page